«Дзякуючы новым мадэлям выйшлі на іншы ўзровень». Дырэктар БелДжы распавёў пра стратэгіі прэм'ер-міністру
«Дзякуючы новым мадэлям выйшлі на іншы ўзровень». Дырэктар БелДжы распавёў пра стратэгіі прэм'ер-міністру

Аўтапрамысловы сектар краіны працягвае развівацца. Здавалася б, не так даўно СЗАТ «БелДжы» завяршыла падрыхтоўчыя працы і пераклад на вытворчасць па поўным цыкле новага аўтамабіля Geely Coolray. Як ужо сёлета мадэльны шэраг Джылі папоўніўся новымі машынамі. Стратэгія абраная верная - гэта дало магчымасць значна палепшыць свае пазіцыі на знешнім рынку, а таксама істотна пашырыць геаграфію продажаў. На гэтым тут спыняцца не збіраюцца. Аб планах і стратэгіях беларускага-кітайскага прадпрыемства сёння на БелДжы распавялі прэм'ер-міністру Раману Галоўчанка.

Хацелася б пачаць з таго, што 2021-ы для БелДжы - гэта год новых мадэляў. У выставачнай шоу-руме завода прэм'ер-міністру акрамя ўжо згаданага Coolray знаёмяць з абноўленай мадэллю Geely Atlas Pro і Geely GS. У «Атласа», які абсталяваны турбірованным паўтаралітровая «рухавічком», змяніўся знешні дызайн, а таксама машына атрымала сучасныя опцыі накшталт адаптыўнага круіз-кантролю, сістэмы ўтрымання ў паласе і многае іншае. У сегменце кроссоверов - ён другі ў лінейцы. А ўжо ў наступным годзе стаіць задача вырабляць 40 тысяч машын у год. І тут патрэбныя будуць дадатковыя людскія рэсурсы і мадэрнізацыя вытворчасці. Дарэчы, мадэль мінулага года Coolray ўжо стала флагманскай. Гэта той аўтамабіль, які дазволіў захаваць аб'ёмы і павялічыць долю продажаў прадпрыемства.

- Пад новыя мадэлі ў гэтым годзе на заводзе правялі мадэрнізацыю абсталявання ў цэхах зваркі і афарбоўкі, - уводзіць у курс справы генеральны дырэктар СЗОА «БелДжы» Генадзь Свідзерскі. З гэтымі цэхамі сёння і пазнаёмяць Рамана Галоўчанка. - Новыя мадэлі ўжо ацанілі беларусы і расіяне. Усё тое, што мы вырабляем, запатрабавана. Больш за тое, нам кажуць: «А можна больш?». Хачу адзначыць, што ўсё атрымалася дзякуючы нашаму кітайскаму партнёру Geely: ва ўмовах пандэміі, калі еўрапейскія заводы прыпынілі сваю працу, там раней атрымалася аднавіць неабходныя працэсы і наладзіць пастаўкі ўсіх камплектуючых.

Што да каляровай гамы, то, па прызнанні Генадзя Свідэрскага, выбар у беларусаў маецца:

- Coolray цікавы ў колерах акіянскай хвалі, аранжавай свабоды і ало-чырвоны. Белы «Кулрей» ў спалучэнні з панарамны дахам таксама глядзіцца стыльна. Галоўнае - вылучацца. А вось Atlas папулярны ў чорным адценні - для паспяховых і забяспечаных людзей.

Сёння завод працуе з поўнай загрузкай магутнасцяў. Гендырэктар кажа, што ў цяперашні час распрацоўваецца інвестыцыйны дагавор, які будзе прадстаўлены ва ўрадзе ўжо ў снежні:

- Наша прадпрыемства яшчэ маладое, але мы робім упэўненыя крокі. І калі у 2018 годзе казалі пра тое, ці патрэбныя гэтыя машыны, то ўжо ў 2020-м мы паспяхова прадалі 20 тысяч Geely. Заўважу, гэта нягледзячы на ​​ўсе карантыны ў сувязі з каронавируснай інфекцыяй. І, што яшчэ важна, рэалізавалі. Ні аб'ёмы вытворчасці, ні экспарт не паменшылі. У гэтым годзе ўжо прадалі 22 тысячы машын, стаіць задача выйсці на вытворчасць і продаж 30 тысяч. Што з'яўляецца добрым крокам загрузкі вытворчых магутнасцяў і пашырэнне вытворчасці. Дарэчы, на экспарт сёлета пастаўлена прадукцыі на 269 мільёнаў даляраў.


«Першыя пакупнікi электракарaў БУДУЦЬ У КАНЦЫ ГОДА»

Асобнай прагучала тэма электракар, продаж якіх завод пачне ўжо да канца гэтага года. Гендырэктар падкрэслівае, што за імі будучыня.

- Сёння ў трэндзе - зялёная энергія. А вытворцаў аўто на электротяге не так шмат. І мы хочам заняць гэты сегмент рынку. Таксама хочам зрабіць яго не даражэй за 30 тысяч долараў. Ўжо завяршылі выпрабаванні новай мадэлі - электрамабіля хэтчбека «Geometry C». Далёкасць на адной зарадцы - 550 км. Сфармаваны ён у выглядзе хэтчбека. Хадавыя якасці вы ўбачыце на выпрабавальнай трасе - гэта як быццам рух па ўзлётнай паласе самалёта, - па дарозе на палігон апісаў Раману Галоўчанка электрамабіль гендырэктар.

Беларуска-кітайскі электрамабіль, паводле яго слоў, мае шмат інавацыйных рашэнняў: ад актыўных сістэм бяспекі да прапрацаванага дызайну. Усяго хочуць завесці тысячу Электракар. Першыя 50 ўжо едуць у Беларусь.

Каб ацаніць усе вартасці новага электракар не на словах, а на справе - Раману Галоўчанка прапанавалі праехаць.

Генадзь Свідзерскі растлумачыў галоўнае адрозненне ад канкурэнтаў на беларускім рынку: іншыя аўтамабілі завозяць фізасобы.

- Як правіла, гэта былі ў эксплуатацыі,, - распавядае дырэктар прадпрыемства. - На іх няма сэрвісу, няма салоннай продажу. Мы тут хочам даць першыя серыйныя пастаўкі. Даць падтрымку сэрвісу, салонаў у кожнай вобласці і Мінску. Усе нашы дылеры будуць прапаноўваць гэтыя аўтамабілі.

Пры наяўнасці попыту для вытворчасці новых электрамабіляў ўжо ў 2022 годзе будуць задзейнічаны магутнасці завода.

Раман Галоўчанка падкрэсліў, трэба браць кітайскі электрамабіль і лакалізаваць тут на заводзе.


аб заводзе

Што тычыцца самога завода, па словах Генадзя Свідэрскага, будаўніцтва завода «БелДжы» каштавала 250 млн долараў.

- Гэта крэдытныя грошы кітайскага банка, з якіх 150 млн даляраў ўзята пад гарантыю Мінфіна Беларусі, а крыху больш за 90 млн долараў гарантавала кампанія Geely. У мінулым годзе чысты прыбытак «БелДжы» склала 23,6 млн белы. рублёў, а па выніках толькі 10 месяцаў зарабілі 26,8 млн рублёў. Гэта значыць, мы маем справу з узроўнем рэнтабельнасці прыкладна 6%. Усе аддаём нашым пакупнікам, ўкладваем у развіццё, ставім на вытворчасць новыя мадэлі.

На прадпрыемстве працуе крыху больш за 1 300 чалавек. З іх каля 200 - кіруючы персанал, астатнія - рабочыя. На сённяшні дзень сярэдняя зарплата па заводзе - 1 500 беларускіх рублёў. Нягледзячы на тое, што яна вышэйшая за леташнюю, Генадзь Свідзерскі прызнаецца, што «гэта мала».

- Ставім задачы да наступнага года вывесці сярэдні заробак да ўзроўня 1 700 беларускіх рублёў, - канстатуе дырэктар.

А яшчэ Geely - гэта пра спорт дасягненняў. Кампанія - партнёр Нацыянальнага алімпійскага камітэта, а таксама футбольных клубаў «БАТЭ» і «Тарпеда». Падтрымка спартсменаў - адзін з прыярытэтаў кампаніі.

Юрый Галоўчанка падкрэсліў, што гэта адзін з самых паспяховых праектаў у сферы прамысловасці, якія былі рэалізаваны ў нашай краіне:

- У Расійскай Федэрацыі, куды сыходзіць больш за два трэція гэтых машын, павышаюцца патрабаванні да глыбіні тэхналагічных аперацый. Гэта правільна. Адпаведна і само прадпрыемства будзе рухацца ў бок паглыблення лакалізацыі. Гэта высокатэхналагічнае вытворчасць. Ня адвёрткавая зборка, пра якую казалі раней. Там самае сучаснае заходняе абсталяванне, прамысловыя робаты. Аб'ём выпуску павялічваецца. У гэтым годзе яны павінны вырабіць мінімум 30 тысяч аўтамабіляў, у мінулым - было 20 тысяч, а ў наступным - 40 тысяч машын. Адпаведна, трэба пераходзіць на двухсменный рэжым, а не проста на падоўжаную 12-гадзінную змену. Для гэтага патрэбныя і кадры адпаведнай кваліфікацыі. Паказчыкі ў завода добрыя, збыт выдатны для гэтага года.

Прэм'ер-міністр таксама адзначыў, што на дадзены момант дзейнічае спецыяльная крэдытная праграма на набыццё гэтых аўтамабіляў. Яна і далей будуць дзейнічаць.

- Асабліва льготныя ўмовы прадастаўляюцца для традыцыйных ільготнікаў. Напрыклад, для шматдзетных сем'яў працэнт па крэдыце ніжэй за ўзровень інфляцыі. Астатняе кампенсуе дзяржава. У нас тры крэдытныя праграмы з рознымі ўзроўнямі ставак. Дзякуючы гэтаму аўтамабілі Джылі займаюць другое месца ў рэйтынгу продажаў аўто ў Беларусі. Калі раней разлічвалі на ўнутраны рынак, то цяпер асноўны аб'ём вырабленай прадукцыі ідзе ў Расійскую Федэрацыю. У краіне гэтыя машыны таксама карыстаюцца попытам. Асабліва цяпер, з высновай новых сучасных мадэляў аўтамабіляў, якія мы сёння ўбачылі на заводзе. Думаю, гэта добрыя перспектывы і на ўнутраным рынку, і на экспартным.