"Найбуйнейшы ў рэгіёне і краіне". Галоўны перавозчык Мінскай вобласці стаў "Лідэрам года 2021"
"Найбуйнейшы ў рэгіёне і краіне". Галоўны перавозчык Мінскай вобласці стаў "Лідэрам года 2021"

ААТ "Мінаблаўтатранс" удастоена дыплома Гран-пры Міжнароднай бізнес-прэміі "Лідэр года 2021" у намінацыі "Транспартныя паслугі" за забеспячэнне высокага ўзроўню арганізацыі перавозак, укараненне электронных інфармацыйных сістэм і эфектыўную культуру кіравання.

000462_678038_big.jpg

Больш за 65 гадоў у руху

Наогул, першыя міжгароднія перавозкі ў Мінскай вобласці пачаліся яшчэ ў 1920-х гадах, калі са сталіцы БССР адкрылі першы рэгулярны рэйс у Слуцк. Аднак бурнае развіццё пасажырскі рух атрымаў толькі пасля Вялікай Айчыннай вайны, калі ўладам удалося аднавіць інфраструктуру. «Мінаблаўтатранс» як прадпрыемства існуе з 1955 года. Пастаянна мадэрнізавалася, прырастала новымі філіяламі, аднак нязменна выконвала важную функцыю - перавозку людзей і грузаў. У сучасным фармаце функцыянуе з 1999 года.

Мадэрнізацыя і цыфрызацыя

Сёння маршрутамі прадпрыемства ахоплена больш за 3 тысячы населеных пунктаў цэнтральнага рэгіёну, па якім курсуюць больш за 840 аўтобусаў і 450 грузавікоў. Удумайцеся ў лічбу: штогод аўтамабілі і аўтобусы прадпрыемствы пераадольваюць каля 70 млн кіламетраў пуці. А перавозяць больш за 100 млн пасажыраў, што прыкладна ў 10 разоў больш за насельніцтва нашай краіны. Штодня працу ААТ «Мінаблаўтатранс» забяспечваюць звыш 3 тысяч супрацоўнікаў.

- Прадпрыемства складаецца з 16 філіялаў, размешчаных у раённых цэнтрах і буйных населеных пунктах Мінскай вобласці, - працягвае Уладзімір Фёдаравіч. - У сістэме аўтавакзалаў і аўтастанцый налічваецца 26 аб'ектаў, большая частка іх мадэрнізаваная і адказвае ўсім сучасным патрабаванням. За апошнія некалькі гадоў прадпрыемства выканала рэканструкцыю двух аўтавакзалаў - у Барысаве і Вілейцы - і двух аўтастанцый - у Нясвіжы і Стоўбцах.

Змяненні датычацца не толькі знешняга выгляду і афармлення. Акрамя іншага, устаноўлены сучасныя інфармацыйныя сістэмы, якія ўключаюць у сябе цэнтралізаваную электронную сістэму продажу білетаў. Праязныя дакументы можна купіць як у тэрміналах, так і ў інтэрнеце. А пры выкананні гарадскіх перавозак у шматлікіх райцэнтрах можна набыць талончык, адсканаваўшы QR-код, што забяспечвае камфорт для пасажыраў. Дарэчы, аўтавакзалы інклюзіўныя. Гэта значыць, новымі тэрміналамі змогуць без праблем скарыстацца людзі з абмежаванай мабільнасцю. У найбліжэйшыя некалькі гадоў плануецца рэнававаць вакзалы ў Валожыне і Салігорску.

- Мы выкарыстоўваем аўтаматызаваную дыспетчарскую сістэму кіравання транспартам, якая працуе ў рэальным часе. Такі падыход дае магчымасць адсачыць кожную адзінку транспарту і ў выпадку няштатнай сітуацыі своечасова на яе адрэагаваць, не дапусціўшы прастою або іншых адмоўных эканамічных эфектаў, прычым не толькі ў Беларусі, але і за мяжой.

Гэта досыць эфектыўная сістэма, якая дазваляе кантраляваць транспарт па шматлікіх параметрах: хуткасці, чакай і працягласці прыпынку, месцазнаходжанню. Безумоўна, мы бачым, хто і як доўга знаходзіцца за рулём, бо захаванне рэжыму працы і адпачынку, асабліва на грузавых перавозках, вельмі важны для бяспекі параметр.

Абнаўленне парка і турыстычны патэнцыял

Немалаважна, што прадпрыемства робіць стаўку на абнаўленне аўтапарка. Гэта датычыцца як пасажырскіх, так і грузавых перавозак. Бо новая тэхніка значна памяншае выдаткі пры эксплуатацыі і дазваляе павялічваць эканамічныя паказчыкі. Асабліва гэта датычыцца экспарту паслуг - аднаго з самых важных складальнікаў камерцыйнага поспеху філіялаў.

- У апошнія некалькі гадоў мы закупілі 250 новых аўтобусаў і больш за 100 грузавікоў. У той ці іншай ступені абнаўленне адбываецца кожны год. Штогод - каля 40 адзінак, за кошт і свайго, і абласнога бюджэту. Якраз у лістападзе мы набылі 30 прыгарадных аўтобусаў, якія прызначаны для перавозак пераважна ў сельскай мясцовасці.

Асноўныя партнёры ААТ "Мінаблаўтатранс" - буйнейшыя прамысловыя прадпрыемствы сталіцы, Мінскай, Гродзенскай, а таксама Магілёўскай абласцей. Наша тэхніка працуе на буйных будоўлях краіны. У прыватнасці, арганізацыя аказвае паслугі аднаму з падрадных прадпрыемстваў, якія працуюць на абслугоўванні Беларускай АЭС. Прадстаўляюць у філіялах прадпрыемствы і сэрвісныя паслугі.